Foppa tillbaka i Denver.

 

Rykten på twitter florerade inatt om att Peter "The great" Forsberg satt på ett plan påväg till Colorado. Detta har alldeles för någon minut sedan via ett pressmeddelande från Avs.

- Jag behöver se var jag står fysiskt, och att träna med NHL-spelare är bästa sättet att göra det på, säger Forsberg i pressmeddelandet.


Jag har en känsla av att detta är Foppas absolut sista chans att spela på toppnivå, men jag har en ännu starkare känsla av att foten kommer att hålla denna gången. Eller är det bara som så att jag verkligen unnar honom det så extremt mycket? Både och skulle jag påstå. Vid klockan 16 imorgon svensk tid är han i alla fall ute på den isen som han har spenderat mest NHL tid på.

 

Det här är riktigt stort, även om det till en början bara handlar om ett par träningspass med Avs så har han på oerhört kort tid hamnat i topplistan över trender worldwide på twitter, detta är ett hett samtalsämne just nu. Och att dessutom Matt Duchene skriver såhär på sin twitter: "So excited to skate with one of my boyhood idols, Peter Forsberg. One of the most surreal things ever." gör ju grejen ännu värre.

 

Nu låter jag fantasierna glida iväg helt otroligt mycket. Men tänk, tänk om man skulle få se Peter återigen skrinna in på Pepsi centers is under en match, som den kung han är. Mäktigt var ordet!

 

Notera även att han INTE har skrivit något sorts kontrakt med Colorado. Foppas agent ringde upp Avs för ett par dagar sedan och hörde om möjlighetens fanns att komma över för att träna. Ingenting mer alltså, för tillfället.

 


Passar det inte alldeles utmärkt att slänga in denna videon också?



Kommentarer
Postat av: Micke

Hoppas verkligen det funkar för Foppa. Man unnar honom detta efter allt strul.

2011-01-22 @ 14:31:55
URL: http://mtr6.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0