Conny i ny fylleskandal.

Att Örebro och Allsvenskans poängkung Conny Strömberg är lite glad i flaskan är någonting som är allmänt känt i hockeykretsar. Han har vid flertalet tillfällen fått rubriker om sig gällande sprit och festligheter.

 

I slutet av September stängdes Strömberg av i två matcher av sin egen klubb Örebro eftersom han festat på lite för hårt efter segermatchen borta mot Oskarshamn.

- Jag har gjort fel, och ber klubben, lagkamrater och supportrar om ursäkt för det. Vad som hänt är inte viktigt. Jag tar mitt straff, och har inget att invända mot det, kommenterade Strömberg själv efter det som inträffat.

 

Nu har det alltså varit dags igen, Conny fick tillbringa natten i fyllecell på julaftonsmorgon. Han hamnade i en dispyt med en taxichaffis, som ville att Conny skulle hoppa ur bilen.

- Jag åkte taxi natten mot julafton, sedan ville jag inte kliva ur bilen. Det var så kallt ute, det var nog 30 minus. Så då ringde väl taxichauffören polisen, säger Strömberg.

 

Enligt många rykten ska nu Örebros tålamod med Conny ha försämrats rejält och nu är det nära att de båda parterna splittras, med tanke på att man delat ut skarpa varningar till honom tidigare.

 

Örebros sportchef Lars Andersson säger såhär om läget till hockeykanalen.se.

- Självklart ska vi hjälpa Conny. Men samtidigt måste man vilja ha hjälp och han måste själv inse vad som är bäst.

 

Uppdatering 20.09

Det är nu officiellt att Conny fått sparken. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0